Follow my blog at

Utvalgt moteblogg

Tuesday, September 22, 2009

Jeg har noe som ikke du har..

Hvor mange kan du med handen på hjertet si at du har reddet?
Hvor mange blåmerker har du spart barn for?
Hvor mange har fått en fortjent straff pga dine ord?
Hvor mange søvnløse kvelder har du hatt pga uro for hva som skal skje med noen?

Jeg har kun 1 venninne som kan svare JA på alt dette.. En flott dame som jobber dag inn og dag ut med å redde barn fra grusomme og noen gang uutholdelige omgivelser. Når jeg prater med henne om jobbdagene hennes blir jeg utrolig imponert og stolt av å kjenne slike mennesker. Hver dag utgjør en stor forskjell for et barn.. Barnet kommer i trygge hender, slipper å bli slått, slipper å få høre av foreldre at de er udugelige. Venninnen min har jobbet i alt fra barnehage til asylmottak og jobber nå i barnevernstjenesten. Hun har sett alt fra latter og vitser til tårer og stillhet. Jeg kan aldri få sagt nok hvor viktig denne jobben er. Barneombud, barnevernstjenesten, barnehager, verger etc.. Hvorfor prioriterer ikke regjeringen rett? Hvorfor må barn vente i flere måneder på å bli reddet? jeg blir så provosert!!! Disse barna er neste generasjon som skal styre Norge.. Og der sitter mange av de livredde i et hjørne og ikke får hjelp. Jeg blir så provosert altså!! Hva må til for å ansette flere som kan ta tak i saker. Er det SÅ dyrt?? Hva er det som blir prioritert over dette?? Og Norge skal være verdens beste land å bo i.. Pøøh!!

No comments: