Follow my blog at

Utvalgt moteblogg

Wednesday, May 13, 2009

Kofferten er tilbake under senga..

Nå har det snart gått ett år siden jeg flyttet tilbake til Norge. Kalde og innesluttede nordmenn har sprunget forbi meg gjennom snøstorm, regn og sludd. Det er mange ganger jeg har kommet hjem etter en dag på jobb, sett på kofferten å vurdert å flytte tilbake til Barcelona igjen. Barcelona.. Hvor hender og armer nesten slår deg ned av engasjement, hvor alle kysser fremmede og hvor kulturen stadig overrasker deg med rare vaner og tvister i hverdagen. MEN så kommer dager som idag, hvor du står opp og solen skinner i ansiktet. IPODEN har fullt batteri og buksen sitter akkurat som den skal. De nylakkerte tåneglene stikker ut i de nye freshe gladiator sandalene når jeg tripper ned Bogstadveien til beaten av Pussycat Dolls med Jai ho.. OG SÅ ser jeg slottsparken og føler at jeg går inn i eventyrland. Trærne er knall grønne, gatemusikanter har tatt av de store tunge skjerfene å spiller lystige toner for deg. Oslo er UNIKT på sommeren. Det gikk en dame forbi meg som faktisk smilte til meg. Alt rundt meg stoppet opp et sekund, og det var ikke annet å gjøre enn å ta et bilde av denne flotte morgenen. Sommeren er her, og jeg skal ingen plass!

No comments: